Skyline Automotive showcases world’s newest luxury car brand at the Qatar Motor Show

Genesis, the world’s newest luxury auto brand, has made its Qatar Motor Show debut this week, marking the brand’s official arrival to the country. Presented by Skyline Automotive, which will serve as the exclusive dealer of Genesis in Qatar, the meticulously designed vehicles will deliver an unprecedented combination of refined performance, human-centered luxury and industry-leading safety features.

Qatar’s luxury auto market, one of the fastest growing and selective globally, can now experience a new standard in comfort and convenience from the Genesis flagship full-size G90 sedan and the G80 mid-luxury sedan.

“Presenting an entirely new luxury car at a premier event like the Qatar Motor Show, which seeks to satisfy the most discerning automotive enthusiasts in the world, is a thrilling experience. Qatar is a market synonymous with luxury, and the Genesis directly caters to that, delivering a new experience to Genesis owners. Our aim is to be the best luxury auto brand on the market and earn client loyalty by offering superior cars supported by an impeccable client service and attention to detail,” said Paiman El Malla, General Manager of Skyline Automotive.

Skyline Automotive has taken customer service to the next level for Genesis clients through an enhanced owner experience. Committing to a worry-free customer journey, the Genesis Experience combines a suite of customer programs with an industry-best warranty to exceed anything currently available in the luxury market.

Re-imagining the often time-consuming vehicle service and maintenance process, Skyline Automotive offers Genesis owners complimentary maintenance for five years. And rather than driving to the dealership for the service appointment, Genesis owners get the ultimate convenience of having their vehicle picked up and dropped off at a time and location of their choice.

With customers’ needs and expectations ever top of mind for the creators of the Genesis, every detail of the owner experience is committed to creating human-focused innovations that help transform people’s lives. This was the driving force behind the creation of the Genesis Concierge service, which aims to deliver a simple and convenient way to address each customer’s unique needs.

Genesis Concierge is an exclusive lifestyle concierge membership offered to Genesis owners on a complimentary basis for two years. The service brings together a global network of over 1,300 consultants, many of whom are based in the Middle East to address the specific needs of regional clients. It offers a fully integrated concierge program combining travel, medical and security assistance through a partnership with SOS International.

The Genesis G90 and G80 models, on display at the Qatar Motor Show, are the first in a planned range of cars expected to redefine the top end of the automotive market in Qatar. There is a strong appetite to welcome the new G80 Sport edition arriving in May, followed by the Genesis brand’s third and smallest model, the dynamic rear-drive G70 sedan, which will be available in Qatar exclusively at the Skyline Automotive dealership this fall. An entire lineup of new luxury Genesis models, including SUVs and a coupe, will be rolled out through to 2020.

To find out more about Skyline Automotive, its showrooms and the network of aftersales centers across Qatar, as well as Genesis models, customers can visit https://www.genesis.com/ae/ar/genesis.html

Skyline Automotive is located at stand L at the Qatar Motor Show, running from April 18th to the 22nd at the Doha Exhibition and Convention Center from 4:00 PM to 10:00 PM, Tuesday through Thursday, and 1:00 PM to 10:00 PM Friday and Saturday.

سكايلاين للسيارات تكشف عن أحدث سيارة فارهة في العالم بمعرض قطر للسيارات

أعلنت شركة سكايلاين للسيارات، الموزع الرسمي لسيارات جينيسيس في قطر، عن طرحها لسيارة جينيسيس الفارهة خلال مشاركتها في معرض قطر للسيارات هذا الأسبوع، لتسجل جينيسيس بذلك ظهورها الرسمي الأول في السوق القطري.

 

وتتميّز جينيسيس فائقة الصُنع بتوليفة غير مسبوقة تجمع بين الأداء المتميّز، وعناصر الرفاهية التي تراعي الاحتياجات الشخصية للمستخدم، وأعلى مواصفات الأمان في مجال صناعة السيارات. وسيشهد سوق السيارات الفارهة في قطر، الذي يعد من أسرع الأسواق نموًا وانتقائية على الصعيد العالمي، معايير جديدة على مستوى الراحة وسهولة الاستخدام بفضل سيارات جينيسيس بطرازيها جينيسيس G90 وجينيسيس G80.

 

وتعليقًا على هذا الحدث، قال بايمان الملا، المدير العام لشركة سكايلاين للسيارات: “إن إعلاننا عن سيارة جديدة بالكامل في معرض رائد كمعرض قطر للسيارات الذي يسعى لتلبية رغبات محبي السيارات الأكثر تميزًا في العالم يعد تجربة مثيرة لنا. يرتبط اسم السوق القطري بمفهوم الرفاهية، وهو ما ينطبق تمامًا على سيارات جينيسيس التي تتيح تجربة جديدة للعملاء في قطر. نهدف إلى أن نكون أفضل علامة تجارية في سوق السيارات الفارهة في قطر وأن نحظى بولاء عملائنا من خلال تزويدهم بسيارات فارهة وتقديم خدمة عملاء فائقة تهتم بكل كبيرة وصغيرة”.

 

وارتقت سكايلاين للسيارات بمفهوم خدمة العملاء المقدمة لمستخدمي سيارات جينيسيس إلى مستوى متقدم من الجودة، إذ تلتزم الشركة بتقديم تجربة خالية من كافة المنغصات التي قد يتعرض لها العميل خلال رحلته مع وكلاء السيارات، وذلك من خلال تقديمها لمجموعة من البرامج المخصصة للعميل جنبًا إلى جنب مع أفضل برامج الضمان، متفوقة بذلك على كافة أشكال البرامج المتاحة حاليًا في سوق السيارات الفارهة.

 

وفي محاولة منها لتقديم شكل مختلف من أشكال صيانة السيارات وخدمة العملاء التي عادة ما تستهلك وقتًا كثيرًا، تقدم الشركة لمالكي سيارات جينيسيس صيانة مجانية لمدة 5 أعوام، وتوفّر عليهم عناء الذهاب إلى مركز الصيانة من خلال خدمة استلام وتسليم سياراتهم من المكان والوقت المناسبين لهما.

 

ولا يتوقف الأمر عند هذا الحد، بل في ضوء مراعاة مصنعي سيارات جينيسيس لاحتياجات وتوقعات العملاء ووضعهم على رأس أولوياتهم، تم تزويد السيارة بمجموعة من الابتكارات التي تركز على رفاهية مستخدمي السيارات وتسهم في إحداث فارق في حياتهم. واستكمالًا لهذا التوجه تم إطلاق خدمة “جينيسيس كونسيرج” التي تهدف إلى تلبية الاحتياجات الشخصية لكل مستخدم من مستخدمي جينيسيس بمنتهى السهولة والراحة.

 

وتعد خدمة “جينيسيس كونسيرج” عبارة عن عضوية مجانية تقدم لمالكي سيارات جينيسيس لمدة عامين. وتوفر هذه الخدمة شبكة من المستشارين الذين يزيد عددهم عن قرابة 1300 مستشار يقيم كثير منهم في منطقة الشرق الأوسط لتلبية احتياجات العملاء في المنطقة. وتوفر خدمة “جينيسيس كونسيرج” برنامجًا متكاملًا يجمع بين خدمات السفر والمساعدات الطبية والأمنية من خلال الشراكة مع شركة “اس او اس” العالمية.

 

يذكر أن سيارة جينيسيس G90 وجينيسيس 80G – في معرض قطر للسيارات الآن – هما أول سيارتين يتم طرحهما ضمن مجموعة من السيارات التي من المتوقع أن تعيد تعريف معنى الرفاهية في سوق السيارات القطري، ويُنتظر الآن الإعلان عن النسخة الرياضية من جينيسيس 80G في شهر مايو المقبل على أن يعقبها النموذج الجديد من سيارة سيدان جينيسيس G70 الديناميكية، وهي أصغر أنواع سيارات جينيسيس وتعمل بنظام الدفع الخلفي وستطرحها سكايلاين للسيارات بشكل حصري في السوق القطري خريف هذا العام. كما سيتم طرح مجموعة متنوعة من طرازات جينيسيس في قطر تشمل الكوبيه وسيارات الدفع الرباعي على مدار الأعوام المقبلة وصولًا إلى عام 2020.

 

لمعرفة المزيد عن شركة سكايلاين للسيارات، ومعارضها، وشبكة مراكزها التي تقدم خدمات ما بعد البيع في أنحاء قطر، وطرازات جينيسيس، يمكنكم زيارة:   https://www.genesis.com/ae/ar/genesis.html

 

تشغل سكايلاين للسيارات الجناح (L) في معرض قطر للسيارات الذي تُقام فعالياته ما بين 18 و22 من أبريل الجاري بمركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات من الساعة الرابعة عصرًا وحتى العاشرة مساء من الثلاثاء إلى الخميس ومن الواحدة ظهرًا وحتى العاشرة مساءً يومي الجمعة والسبت.